Födelsedag, Kortmakeri

Ghoststamping

Hej hej, härliga fredag! 🙂 Gjorde detta kort idag där jag använt mig av så kallad ghoststampingteknik (vet inte om det heter nåt annat på svenska). Först har jag stämplat pussmunnen flera gånger över hela kortet med pigment ink från Hero arts i färgen pastel green och stämpeln kommer från TJ designs btw 🙂 Sedan lät jag detta torka en liten stund då det kan ta en stund för pigment ink att bli riktigt torr. När det torkat in har jag stämplat över pussmunnarna igen med lite andra färger lite snett över den pastelgröna färgen så man får en litet överhäng av denna färg med en ljusare kant.

20140704-202145-73305025.jpg
Efter detta har jag embossat min hälsning på vellumpapper med silver embossingpulver. Jag klistrade fast lite grönt glitterpapper i ändarna av vellumpappret så jag hade nånstans att fästa detta på kortet utan att limmet syns igenom. Det som är bra med vellum är att man även kan se igenom det jag stämplat genom pappret 🙂 På baksidan av kortet har jag stämplat och embossat i silver en stämpel från SSS som visar vem som gjort kortet 🙂

20140704-205421-75261999.jpg

20140704-205859-75539842.jpg
Material: TJ Designs Vintage Valentines , Hero Arts Pastel green pigment ink, Simon says stamp made by stamp set, Inkadinkado Congrats stamp set, Simon says stamp sunshine ink, Simon says stamp green leaf ink, Avery Elle saphire ink, Hero Arts shadow ink pale tomato, Bazzill vellum,