Vattenstämpla på distressink

20140606-093647-34607600.jpg
Hej alla och glad nationaldag! 🙂 Delar idag detta kort där jag provat på att stämpla med vatten. Jag färglade först bakgrunden med distressinks och sedan tog jag en liten fjärilsstämpel som jag bara sprayade lite vatten på och sedan stämplade på min bakgrund. Eftersom distressinks reagerar med vatten så blir det en ganska cool effekt på pappret. Jag tog sedan en fjärilsdie och klippte ut både i vellumpapper och på vanligt papper! I detta fallet svart och vittprickigt. Jag embossade hälsningen på vellumpapper också med vitt embossingpulver.

20140606-094252-34972799.jpg

Kommentera

