En liten fågel viskade…

Trevlig söndag! Har idag gett mig på ännu ett grattiskort där jag lekt lite med mina distress inks och vatten. Först tar jag mina distress inks och kletar ut lite färg på mitt underlägg, jag använder silikonbakplåtspapper, men det finns även non-stick underlag man kan köpa. Sedan sprutar jag lite vatten på detta och lägger ett vattenfärgspapper rätt i detta, sedan får man testa sig fram tills man får det resultat man vill ha angående färgen. Sedan är det viktigt att färgen en riktigt torr innan man embossar på detta om man nu ska göra det, annars fastnar lätt embossingpulvret där det inte ska vara. Min text kommer från Vilda stamps.

20140216-155241.jpg

20140216-155256.jpg

Kommentera

